Diğer Psikoloji

Bilinçaltı sen muhteşem bir detaysın

Yazar - Enes Yalçın

Şuan ben bu yazıyı yazmaya başlarken saat 06:55

Ekran görüntüsü alana kadar 06:56 olmuş oldu bile. Zaman geçiyor farkındayız değil mi?

Neyse bu saatte vakit geçiyor, farkında olalım felsefesi yapmak için yazmıyorum. Zaten filozofta değilim. Sadece daha dakikalar önce yaşadığım ve bana “Bilinçaltı sen muhteşem bir detaysın.” dedirten bir olayı anlatmak için klavye başına geçtim.

Dün (30.12.2017 #evet cumartesi ders var 🙁 ) ders çıkışı bizim tayfadan arkadaşlarla Kadıköy’de bir mekana geçtik ve langırt oynuyoruz. O ara bir şarkı çalıyor. Benimde hoşuma giden bir şarkı oldu. Arkadaşlarında hoşuna gitti ki eşlik ettiler. Neyse dedim langırt bitsin sözlerini yazar şarkıyı bulurum. Eeee langırt bu biter mi? Öyle bir kitlenmişiz şarkı ne ki? Şarkıyı bırakın kendimizi bile unutmuşuz 😀 Langırt bitti şarkının ismi neydi diyorum ve o kadar adamdan bir kişi bile hatırlamıyor. 50 defa sordum diyorum ki ilk defa dinledim siz dinlemişsiniz işte hatırlayın! Yok kardeşim bir kişi bile mi hatırlamaz?

Neyse eve gelene kadar sordum. Eve geldik ben hala soruyorum.

İpin ucu olsa ben bulurdum Doruk kardeşşşşşş.

Doğuş hayırlara vesile olsun kardeşim 😉 Harun yanlış alarm 🙁

Bende size soruyorum kankam… 🙁

Gece saat 2 oldu ve hala kimse hatırlayamadı. Bende baya zorladım yani ama yok ilk defa dinlemişim. Nereden aklıma gelsin o sözler. Sanki bilinçaltına itilmiş bir şeyler varda bir kıvılcımla geri gelecek. Gerçekten de öyle oldu. Tek gereken şey uykunun kendisiydi. Saat 02-02:30 arası uyudum ve daha sabah olmadan 06:35 gibi uyandım. Uyandığım gibi aklımdan şarkının şu kısmı su gibi akıyordu. Bir dakika Google amcaya ilk ne yazdığımı geçmişe bakıp ekran görüntüsü olarak burada paylaşayım.

“bana dokunmayın büstün bitöişim” 😀 😀 😀

sırf o an unutmamak için olan çabamdan kaynaklanan kısa süreli bir problem olmuş kusura bakmayın… 🙂

hatırlamam gereken buydu aslında “büsbütün kaybettim bana dokunmayın sakın.”

O kadar Freud falan filan gördük. Rüya dedik, bilinçaltı dedik. Durun bir dakika google amcaya “uyku anında bilinçaltı” yazdığımda muhteşem bir detaya takıldım.

Eski çağlardan beri uyku ve rüyaların kökenini, mekanizmasını anlayabilmek için insanoğlu yoğun çaba harcadı.

Bilinçaltımızda, insanlık ailesinin binlerce yıllık bilgi ve deneyimi depolanıyor. Bu gün; uyumadan önce düşündüğümüz bir sorunun cevabını, bilinçaltı uyku sırasında bulunabilir. Biz uyurken çalışmaya devam eden bilinçaltı, zihnimizi kurcalayan bir problemi uyku sırasında çözebilir.

İşte en güzel şekilde bu özetliyor. Muhteşem bir deneyimdi… Sizde bir şeyleri hatırlamak istiyorsunuz ve hatırlayamıyorsanız önce o şey üzerine beyin yakın ve sonra uyuyun belki olur 🙂

Bugün 31 Aralık Pazar ve uyandığım tam bir saat olmuş. Nasıl uyuyacağım ben şimdi? Neyse bunun için değerdi akşam erken uyurum zaten. Pazarteside tatil ohhh pazartesi sendromu da yok ne güzel 🙂

Heee unutmadan dinlemek isteyen olursa diye şunu da şuraya bırakıyorum. Hadi ARV.

Yazar hakkında

Enes Yalçın

Selamlar ben Enes. Eğitim alanındaki gelişmeleri takip etmeye ve gelişmeleri sizlerle paylaşmaya çalışıyorum.
*Medipol Üniversitesi SBF- Sosyal Hizmet
*Medipol Üniversitesi EF - Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Acil iletişim için instagram adresim,
instagram: @enes_yalcn
e-posta: iletisim@enesyalcin.com
Enes Yalçın kimdir? @hakkımda

Bu konuya yorum yaz